2015-10-15

Söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag typ!

Oj, oj, vad mycket jag har att blogga om nu då! Först måste jag visa den fina dopinbjudan vi fick häromdagen, till lilla Pennys dop! I november är det dags!


Och på tal om dop så var svärmor och mamma här och tittade på lille prins Nicolas dop. Madeleine såg lite stressad ut när pojken skrek och flickan inte ville stå still. Själv hade jag inte uppskattatatt  vara med på TV i det läget... Fler prins-eller prinsessdop lär det visst bli, kungen och drottningen blir ju både mor- och farföräldrar till våren. 


Syrran kom och vi knåpade ihop pingvingodis till en tävling. 


Såhär blev kortet vi tävlade med! Idag fick jag veta att vi vann andrapris i tävlingen, entrébiljetter och åkpass för två personer på Liseberg!


Elvira har gjort ett förkläde med cupcakes på slöjden. Jättefint!


I måndags hade Oskar gympa, jag promenerade med Ingmarie och Håkan var på föräldramöte för Elviras klass. 
I tisdags var Oskar tillsammans med flera killar i klassen och grillade korv hos en av dem. Nät jag sedan hämtade honom passade jag på att köpa färska ägg av Ingmarie. 


Direkt från höna till kastrull!


Igår hade jag föräldramöte och i tisdags hade jag det sista utvecklingssamtalet för hösten. Skönt att det mesta jobb som ligger på sen eftermiddags- och kvällstid är avklarat!

Jag köpte en poncho i morse! En arbetskamrats dotter har klädaffär och min snälla arbetskamrat tog med den här till mig! Sååå skön!


Elvira ägnar dagarna åt att gå ner i brygga, hjula och andra akrobatiska övningar. Jag fattar inte hur hon gör!


Min svåger ligger på sjukhus och min syster är med honom där. Ikväll träffades jag och syrran och gick i affärer en stund, man kan behöva en paus från sjukhuset för att orka. Vi köpte kakel till köket, åt, fikade, köpte glögg och pratade. 


Ibland är livet tufft, men det är tur att vi har varandra! 
Stort tack till mamma och Ingmarie, utan er hade inte logistiken fungerat alls idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar