2015-10-26

Sjuk, höstlov och väntan

Jag har varit sjuk några dagar, har därmed inte gjort så mycket och följaktligen inte haft så mycket att blogga om. Idag känner jag mig bättre, så snart ska jag nog kunna njuta av höstlov med barnen.
Jag var ute och tog en nypa luft häromdagen och fotograferade vår vackra bok - hösten kan vara väldigt vacker!


Sticka och se på julfilmer kan man göra när man är sjuk. Kris när man får slut på garn, bara. Nu har jag gjort den sista sockan jag fått beställning på, vad ska jag göra sedan?


Vi åt rostbiff i lördags, även den från Marcus gård. Mycket gott!


I söndags var Ingalill här och fikade. Knäckig äppelpaj blev det, enligt Oskars önskemål. Trevligt att sitta och prata en stund.


Oskar var dock lite otålig, han hade fått en pumpa av Marcus mamma och var ivrig på att få skära ut ansikte på den. Pumpafröna sparade vi, de ska rostas och ätas. Några ska vi nog plantera till våren. Det här var en gul pumpa, vi ska köpa en vanlig orange också. Den får Elvira designa


Färdig!


När jag var i Stockholm plockade jag kastanjer precis innan vi åkte hem. Så här fint blev det när jag dekorerade med dem.


Idag skulle jag egentligen ha jobbat, men eftersom jag är sjuk så blev det inte så. Istället spelade vi Den försvunna diamanten.


Sen försvann Oskar till Gabbe. Elvira bakade chokladmuffins.


Hon var också ute en sväng, gjorde gymnastiska övningar på studsmattan och poserade i trädet!

 
I övrigt går vi och väntar. Väntar på ett negativt besked. Vi vet att det kommer snart och att det inte finns något vi kan göra åt det. Tänker så på min älskade syster och hennes familj. Love you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar