2015-10-27

Höstlovstisdag

Jag kände mig mycket piggare i morse och lovade därför barnen en cykelutflykt på samhället. Efter att ha duschat insåg jag att jag kanske inte var superpigg, men jag hade ju lovat, så...
Här cyklar vi iväg!


Första anhalten var Burger King, där anslöt Marcus till oss.


Sedan besökte vi Dollarstore, där vi köpte lite godis. På en tisdag!
En ny affär har öppnat vid centrum, de säljer blommor och prylar. De hade mycket fint, jag åkte tillbaka dit och köpte lite växter för att kunna göra det höstfint ute. Bild kommer kanske imorgon!


Därefter cyklade vi till biblioteket. Det är alltid mysigt att gå runt där. Tyvärr kände jag att jag inte orkade gå runt med barnen och leta böcker utan satte mig och vilade, vilket gjorde att barnen, särskilt Oskar, hade svårt att hitta böcker. Mattan var däremot väldigt intressant!


Sedan köpte vi glass och satt ute på torget och åt den. Man kan ju undra vilken årstid det är egentligen, det är inte alltid man kan sitta på torget och äta glass i solskenet på höstlovet.


Vi gjorde ett litet besök hos pappa också innan vi cyklade hemåt. Våra grannars ekar är väldigt vackra!

 
Barnen lekte en stund här hemma innan Marcus åkte hem. Sen har vi haft en slö kväll här hemma. Oskar har tappat en tand till, så nu är han en riktigt gluggis!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar