2015-10-28

En aktiv höstlovsonsdag!

Oj, oj, oj, vad mycket vi har haft för oss idag. Vi började dagen med att göra saffransbullar. Inte stora julbaket, bara några bullar för att det är så gott! Oskar hjälpte mig, men han tyckte det var svårt att rulla bollar. Några gjorde han efter eget tycke och smak.


Det softade så gott i köket! Mamma kom för att förmiddagsfika och var till stor hjälp med disk mm.


Jag passade också på att göra krämbullar till Pennys dop. Det är så gott, men jobbigt. Mitt i alltihop kom en lastbil med vår diskmaskin och nya torktumlare. Vi hade bara betalat för leverans till tomtgräns, men de körde så snällt in  grejerna i garaget åt oss!
 

Sedan åkte mamma, barnen och jag till svärmor och fikade. Som vanligt bjöd hon på en massa gott och vi hade en trevlig pratstund.
När vi kom hem gjorde jag lite höstfint vid trappen!


Jag hittade en pumpa i affären, nu var det Elviras tur att karva.


Såhär fin blev den!


Mysigt med lyktor på vår trappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar