2015-01-18

Jackor, Pixi och pyssel!

 I förmiddags blev det en kort sväng till stan. Elvira behövde en jacka. Bägge hennes vinterjackor har nämligen gått sönder i dragkedjan. Den här blev det!


Jag köpte ett par böcker, bland annat Marian Keyes senaste. Håkan köpte en t-shirt och Elvira lera och ett armband, allt för våra julklappspresentkort!

Oskar var hemma med Mathilda och när vi kom hem skjutsade jag honom till Marcus. Marcus bor på en bondgård och idag hoppade de i höet. Sist hämtade vi en unge full med spån, då hade de lekt bland det. Svårare att få bort än hö!

Jag handlade lite frukt och grönsaker och vid kassan fick jag syn på Pixiböckerna. De fanns när jag var liten och jag älskade dem. Oskar tjatar ofta om att få en när vi är och handlar. Just dessa har vi kvar från när jag var liten!


Under tiden jag skjutsade Oskar samt handlade så pysslade Elvira. Dessa lerfigurer gjorde hon. Fina tycker jag, hon är duktig på att skapa!


Jag fick en trasig jacka av Marcus mamma och med hjälp av den kunde jag laga Elviras ena jacka. Toppen!


Ikväll har vi sett en film som var bra, A Walk Among the Tombstones med Liam Neeson. Gillar honom!

Nu är det läggdags, imorgon börjar en ny vecka! Ha det så gott! Godnatt!

PS: Glömde visst helt bort att skriva att jag tagit en 45 min promenad idag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar