2015-01-26

Breeze

Jag har en stegräknarapp i mobilen. Den heter Breeze och är kopplad till RunKeeper. Varje dag sätter den upp ett mål för mig, hur många steg jag ska gå. Den kommer med lite uppmuntrande tillrop då och då under dagen, som A 536 step walk! Be proud! och när målet är nått får jag läsa att jag är Awesom! Nu har jag klarat målet 15 dagar i rad och då är det ju lite svårt att tänka sig att inte nå målet imorgon och därmed få börja om liksom. Så då blir jag lite peppad, idag blev det en liten extrasväng när jag hade skjutsar hem barnen från gympan.


Det, att klara målen i träningsprogrammet (fast jag går bara, springer inte) och att ha klarat mig utan godis längre än nånsin är ju lite motiverande. Viktnedgång och minskat midjemått är ju också motiverande!

Och jättetråkigt att läsa om, gissar jag... Men jag skriver ju om det som händer i mitt liv, så då blir det såhär! 
Om någon har tips på recept på god GI-mat så får ni gärna tipsa mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar