2015-01-17

Kokboksfantast och nostalgi

Min man älskar kokböcker, det vet alla som känner honom. Det verkar vara ärftligt, för Oskar ligger gärna och läser kokböcker för barn på kvällen när jan ska sova till exempel. Han har tjatat om att få göra äggröra från ett recept i en av böckerna och igår och idag har han gjort äggröra till frukost. Han och Håkan, ska tilläggas!

  
På förmiddagen igår hjälpte vi mina bröder att röja ur delar av bion de köpt. Det är en gammal IOGT-NTO- lokal med många olika skrymslen och vrår. En del jobb, men också ett sätt att umgås, här fikar vi tillsammans. 


Vi slängde mycket, flera sopsäckar med plastblommor, till exempel, men vi tog också rätt på en hel del, till oss själva och till loppis och så en del som ska finnas kvar i lokalerna. Den här mikrofonen till exempel! 


Det är som att resa tillbaka i tiden. Charmigt!


Jag kom hem med alldeles för mycket skräp, tyckte nog Håkan, men ibland är det svårt att låta bli. En liten mjölkkanna, jag är väldigt svag för mjölkkannor. 


Ett par lampor! (I bakgrunden boktraven som ska lämnas tillbaka till biblioteket)


När jag kom hem åkte jag med barnen och köpte lördagsgodis. För första gången på mycket länge köpte jag inget godis till mig själv. Jag åt inget heller. Nöjd med mig själv!

Vi åt Caesarsallad på kvällen, gott! Den såg vi en dålig film där Keanu Reeves dödade folk som hade dödat hunden som han hade fått av sin döda fru. Den var sådär, kan man väl säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar