2013-08-29

Roligt men intensivt!

Ja, det är väl så jag skulle sammanfatta jobbet just nu. Jag har en 1-2:a i år och alla lärare som har haft ettor håller nog med mig om att de första veckorna (månaderna) är intensiva. Det är så mycket rutiner och "självklarheter" som de måste lära sig. Jag har en härlig grupp elever, ivriga och vetgiriga. Roligt! Men när kvällen (eftermiddagen) kommer är jag helt slut. Jag trodde nästan att jag skulle somna i affären när jag var och helghandlade!
Så nu ska jag koppla av med lite slötittande på TV, virkning och bokläsning. Imorgon får jag besök av en kompis från högstadie/gymnasie/högskoletiden och ett par av hennes barn. Det ska bli roligt! Barnen önskade äppelpaj till fika då, så det ska jag väl försöka ordna. Knäckig äppelpaj... Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar