2013-08-19

Lite av varje!


I lördags när vi var på Ikea följde en lampa, som jag gillar mycket, med oss hem. Den står nu i vårt köksfönster och lyser fint. Det är roligt när man hittar saker man verkligen gillar.
Något annat jag verkligen gillar är paj. Igår blev det en jordgubb/blåbärspaj som vi bjöd Håkans mamma på. Somrigt och gott! En trevlig pratstund fick vi också!
Idag var det skolstart, Elvira började trean och jag träffade min 1-2:a. Skönt att komma igång!
På jobbet kom vi också igång med mattelyftet, en satsning för ökade måluppfyllelse. Vi ska träffas i grupper 16 ggr under hösten och diskutera artiklar, filmer och lektioner vi genomfört. Det kommer bli intressant men tufft och tidskrävande, tror jag.
Nu är jag rätt trött, men jag skulle behöva jobba lite till. Det känns nästan som om jag jobbar dygnet runt just nu. Det är mycket som ska fixas så här i början. Och på mitten. Och på slutet. Hm...

1 kommentar: