2013-04-07

Lättnad


Vi har rensat lite i helgen. Slängt en massa gamla skor, rensat ut en massa kläder och lämnat dem hos syskonbarnbarn och till kyrkans klädinsamling. Jag hämtade en hylla som vi köpt, den hamnade i barnens klädkammare, där jag nu fått lite bättre ordning. Barnens möss- och vantlådor är urstädade. Bilen är full med skräp som ska till tippen. Det känns så skönt att rensa, huset känns lättare :)
Jag stannade till en stund vid min barndoms gamla tussilagomarker. En enda tussilago växte där, den fick vara kvar. Oskar har lekt med Tim. Elvira har tappat en tand och väntar nu ivrigt på tandfen.
Hon är sjuk förresten, har feber. Det blir vab för min del. Får ont i magen vid tanken på allt jag borde göra i morgon på jobbet...

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt när man har rensat och röjt. Hoppas dottern kryar på sig!

    SvaraRadera