2013-02-16

Teknik

Igår var jag på KomTek i Örebro med mina kurskompisar. Vi ägnade dagen åt teknik. Det var tokigt, men lite jobbigt eftersom jag fortfarande inte mår bra. Vi tävlade om vilka som kunde göra ett ställ åt en vattenflaska med hjälp av tejp och så få sugrör som möjligt. Vår konstruktion blev instabil och det gick åt hela 22 sugrör, så vi var inte bäst. Men vi lyckades i alla fall. Vi gjorde också lampor med lysdioder och knappcellsbatterier och så gjorde jag en roterande kyckling.

Nu försöker vi packa. Jag mår fortfarande inte bra och Håkan blev också sjuk igår. Kan bli roliga dagar i Sälen.

1 kommentar:

  1. Sådana experiment är spännande för både barn och vuxna!

    Ett foto i månaden är kul att göra! Välj ett enkelt ställe så är det lättare att det verkligen blir av. Mitt första år fotograferade jag en damm som jag passerar när jag går till jobbet och nu går jag ner till sjön som bara ligger några minuters väg hemifrån. Jag har mao fastnat för vatten och träd i båda valen :) Här är fotona från mitt första år: http://scrappa.gladers.net/#post777

    SvaraRadera