2013-02-02

Hos Mathilda

Denna dag har vi tillbringat hos Mathilda. Och i bilen :) Vi lastade in barnen i bilen i morse, satte på en film åt Oskar och såg till att Elvira hade med sig sitt Nintendo DS. Säga vad man vill om sånt, men det blir mindre tjat på färden.
Mathilda bjöd på semlor (ja, dieten går åt skogen denna helg också) och som synes var Oskar lycklig över detta. Sedan skulle vi besöka en otroligt stor godisaffär, men den hade gått i kk. Deppig dotter fick handla godis på Willys istället, och Mathilda fick med sig lite billig köttfärs. Lunchen åts på Mc Donalds. Vi gick en sväng i lite affärer innan vi åkte hem till Mathilda igen. Efter en kopp kaffe vände vi hemåt igen.
Efter det har jag tagit en promenad. Luften var så härlig, jag fick vårkänslor! (Ja, jag vet att det är för tidigt.)
Barnen och jag längtar till Sälen. Inte länge kvar nu!

Uppdatering: Stavfelen rättade, Mathilda. Men villig köttfärs lät roligare än billig ;-)

2 kommentarer:

  1. villig köttfärs? Jag letade efter billig :) och sim synes vet jag inte vad det betyder :D (du som är stavpolis)
    /Mathilda

    SvaraRadera
  2. Den protesterade väl inte? ;) skyller på ajfånen

    SvaraRadera