2012-02-12

Pulkåkning och fika

Oskar hade ju feber i veckan, men i fredags verkade han må bättre så igår tyckte vi att vi kunde ta med honom ut en stund. Vi hade bestämt att vi skulle åka till barnens farmor och fika. På vägen dit stannade vi till vid Väderkvarnsbacken. Här har Håkan åkt skidor när han var liten och det finns en cache gömd i närheten. Vi kämpade oss uppför backen - ja, jag fick kämpa i alla fall, barnen sprang uppför utan problem. Väl uppe kunde vi se Askersund, vi kunde till och med se husen där barnens farmor bor.


Det var inte så mycket snö i backen (men oj, vad det har snöat i natt!) men det räckte för att barnen skulle kunna åka. De startade halvvägs upp i backen, vilket räckte gott och väl, de for över kanten ner i diket nedanför backen...



Sedan åkte vi till Ingalill och fikade. Gott och trevligt, som vanligt. När vi kom hem fick jag för mig att jag skulle baka bröd. Jag gjorde långpannebröd med fiberhavregryn, ett bröd jag gjort tidigare och som är gott. 



Igår kväll åt vi Flygande Jakob och tittade på Sweet Home Alabama, vi orkar inte följa melodifestivalen i år. Fast Elvira är intresserad, hon brukar titta på början på TV:n i vårt sovrum. Finalen får vi nog ta och titta på tillsammans med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar