2012-02-04

Ork och race

Jag har tappat orken, jag orkar ingenting just nu. Jag orkar inte blogga så ofta (förlåt), orkar inte höra av mig till mina nära och kära, jag orkar inte börja med golvet i hallen. All energi går åt till jobbet och barnen, vilket ju är nödvändigt. Vi får väl se om det hjälper med lite vitaminer, jag har köpt det i förhoppningen att få tillbaka lite ork.
Igår vabbade jag igen. Barnen mår bättre. Igår eftermiddag gick Elviras 48-timmars karantän ut och ingen annan i familjen verkar ha blivit smittad. Oskar verkar pigg, jag har inte kollat om han har feber, men jag tror inte det.
Vad gjorde vi igår då? Elvira städade sitt rum alldeles själv, utan att jag behövde bli arg, helt otroligt. Jag städade Oskars rum, hans försök att hjälpa till gick sådär. Men han dammsög rummet själv! Elvira gjorde lite skolarbete som hon har fått hem. På förmiddagen fikade vi och till mellanmål dippade vi grönsaker. Barnen såg på lejonkungen, jag såg på The Amazing Race säsong 1.

Det är ett kul TV-program, 11 lag följer ledtrådar som tar dem runt om i världen och gör olika uppdrag. Ett efter ett åker lagen ut. Jag har tidigare bara sett nyare säsonger, så det var roligt att se säsong ett, där deltagarna inte riktigt visst vad som väntade och där produktionen inte var lika proffsig. Inga sponsorer hade kommit in i bilden än heller. Och programledaren var något yngre, konstigt nog. Första säsongen sändes i USA 2001 och nu har 19 säsonger sänts. Tre gånger har de varit i Sverige och tävlat. De går att se på youtube:


Nu tjatar barnen om frukost, så det är väl bäst att jag ordnar det. Vad dagen idag kommer att innehålla får vi se. Elvira vill baka muffins. Håkan vill åka till Kumla och handla tapastillbehör på Ica. Oskar vill träffa mormor och morfar. Jag skulle nog kunna sitta i soffan/ligga i sängen hela dan och titta på The Amazing Race, men det lär jag knappast få göra. Och det är väl tur det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar