2012-02-05

Böcker i januari

1/1 Brobyggarna av Jan Guillou
4/1 Snömannen av Jo Nesbö
6/1 Smärtans hus av Jo Nesbö
10/1 Djävulsstjärnan av Jo Nesbö
13/1 Släke av Håkan Östlundh
19/1 Dykaren av Håkan Östlundh
22/1 Terror av Håkan Östlundh
25/1 Blot av Håkan Östlundh
29/1 Inkräktaren av Håkan Östlundh
9 böcker i januari, men bara tre författare. Bäst att passa på att låna allt man hittar när man hittar nåt man gillar. Och tur att det finns bibliotek. Brobyggarna var en intressant berättelse om tre (men mest två) fattiga bröder i Norge, som fick sin utbildning till ingenjörer betald, så att de kunde hjälpa till att bygga järnväg mellan Bergen och Oslo. En av bröderna försvann dock till England och en hjälpte tyskarna att bygga järnvägsnät i Afrika istället. Jag undrar om det kommer en fortsättning, man fick inte veta vad som hände brodern i England.
Jo Nesbös böcker gillar jag, det har jag ju skrivit tidigare. Jag skulle helst läsa dem i ordning, men det är svårt att få tag på böckerna på biblioteket, jag får läsa dem i den ordning jag får tag på dem.
Därför blev jag glad när jag fick tag på Östlundhs 5 första Fredrik Broman-deckare. De var bra, jag gillade dem. Konstigt att nästan alla mord i deckare sker på semesterorter, dock =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar