2012-02-21

Sportlovs-tisdag

I förmiddags åt vi semlor. Vi köpte semmelbullar och fyllde med mandelmassröra och grädde. Elvira och Oskar ville hellre ha vaniljkräm i sina, så det fick de. Mamma, pappa och Isak kom hit och fikade med oss.



Smaskiga semlor!


I eftermiddags tog vi en promenad, först till Ica för att köpa dricka och godis, sedan till bion där vi såg Nalle Puh - Nya äventyr i sjumilaskogen. Det var första gången Oskar var på bio. Han tyckte det var jobbigt och han hade väldigt svårt att sitta still. Elvira uppskattade biobesöket mer. Som ni ser så var även min storebror Pär och hans son Isak där. Pär och jag konstaterade att det här nog var första gången vi var på bio tillsammans. Det är några års åldersskillnad på oss.


Oskar somnade en stund när vi kom hem. Han brukar kunna somna som vanligt på kvällen ändå, men inte idag. Eller så håller han på att bli sjuk. Jag var uppe hos honom för några minuter sedan, han kan inte blunda eller sova. Jag håller tummarna för att han snart somnar. Och för att han inte är sjuk.

Just ja, jag glömde att berätta att Oskar ska bli både polis och brandman. Kråke-böckerna om poliser och brandmän läses flitigt i vårt hem. Dagens bekymmer var vad han ska ha med sig för mat i matlådan till brandstationen. Jag vet att jag är duktig på att ta ut bekymmer i förskott, men han är värre än jag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar