2023-12-31

Mellandag med shopping och packning

I fredags förmiddag åkte Håkan och jag och handlade. Tjejerna följde med. De var väldigt imponerade över att Ingmarie fanns på bild i affären, över mjölken (hon syns inte på bilden, men man ser kon hon står bredvid). Vi handlade åt mamma också och alla följde med in och hälsade på henne när vi lämnade matvarorna. 



Efter lunch åkte vi till stan. Planen var egentligen att tjejernas mormor skulle hämta dem och att de skulle shoppa upp julklappspengarna med henne på lördagen. Sen skulle Jossan komma och fira nyår med dem. Men tjejernas mormor blev sjuk. De blev så besvikna på att shoppingen blev inställd att jag och Mathilda i ett svagt ögonblick lovade att ta med dem när vi ändå skulle skjutsa hem dem. Att jag avskyr mellandagsshopping hade jag förträngt. 

Men vi hade det riktigt trevligt och tjejerna var så duktiga! De hittade mycket de ville ha, men lyckades hålla sig inom sin budget på 300 kr. 

Penny vill ha en rosa datorväska, det lovade jag att säga till hennes mamma. 



Roxanna var bra sugen på örhängen. 



Men en Batman - t-shirt lockade mer!



Vi fikade förstås!



Båda tjejerna ville ta på sig sina nyköpta tröjor!



Sen åkte vi och mötte Jossan halvvägs hem till dem och sa farväl till dem för den här gången. 
Det var inget roligt att köra. Regn, stora vattenpölar, 2 plusgrader så risk för is och så mörker. Men vi kom både dit och hem. 

När vi kom hem åkte jag till kyrkogården och tände ljus för sista gången i år. Det ska bli ett nytt år, ett år som Elvira aldrig fick vara med om. 





På kvällen kom Maria och åt bakad potatis. Jag hämtade Oskar, som varit och åkt slalom i Romme med kompisar. Sen såg vi lite på Hobbit 2. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar