2023-12-30

Mellandag med många bonusar

I torsdags förmiddag åkte Håkan och hämtade hem fler bonusbarnbarn. Milian och Adeline ville komma och leka! Men bilen började vobbla, så han vände efter ett tag och bytte bil. Jag ringde verkstaden och lämnade dit bilen. Det har skrapat och låtit i höger fram, så jag bad dem kolla det, kanske hängde det ihop med vobblandet. Under tiden hämtade syrran mig och vi åkte till mamma med fika och julklappar. 



Efter fikat kunde jag hämta bilen. De hade spolat bort smuts och is från inuti hjulet. Jag åkte och handlade. På Ica-parkeringen blev jag stoppad av en man som sa att det skramlade så om höger fram… Jag åkte tillbaka till verkstaden där de konstaterade att bromsskölden var lös och skramlade. Det hördes inte lika bra inne i bilen som utanför. De skruvade av däcket och tog bort den. Inget skrammel! 

Hemma blev det legobygge! Mathilda roade sig med att sortera legogubbar! Vi gick igenom Oskars intressefaser när barnen rotade sig igenom jätteledsen vi tog in från garaget. Lego city, Ninjago, Star Wars, Jurrasic Park med mycket mera. 



Adeline tröttnadexefter en stund och läste bok med farfar. Fröken 1000 frågor är hon, det var så roligt att lyssna på. 





Lite spel hanns också med. Tjejernas nya favoritspel, Labyrint!



Kalle och Daniella kom och hämtade de små, så då fick vi träffa Ella också. Sen åkte Penny och jag till Ingmarie med Oskars skidor. Penny ville också till Dollarstore och köpa ljus och tända hos Elvira, så det gjorde vi. 
På kvällen tittade vi på första Hobbit-filmen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar