2023-02-22

Trysil!

Igår åkte vi till Trysil och åkte skidor! Vädret var toppen, vi prickade verkligen in rätt dag! Vilken utsikt!  



På morgonen var liftarna som går upp till toppen stängda, så vi tog oss med hjälp av en läskig knapplift till den mindre toppen bredvid toppen!



Marcus, Pelle och Oskar drog till Högegga, vilket alla andra också gjorde, så där blev det köer. 
Vi andra tog en grön slinga runt berget som var riktigt härlig att åka och det var så vackert att jag bara åkte och njöt. 



Sen träffades vi och åt matsäck. Vi hittade dock inga bra ställen att göra det på, tar gärna emot tips om det är nån som vet om det finns ett ”picknickområde” 



Elvira och Ebbe åkte lite för sig själva och grabbarna ville åka med oss. Eller mig, blev det, vi åkte upp på toppen och backarna där var lite för branta för Ingmarie. Hon är ju skadad och kan knappt gå, men försiktig skidåkning går bra eftersom det frestar på helt andra muskler. 



Oskar på toppen! Smidigare att åka lift upp än gå, som vi gjort ett par somrar. 



Som sagt, jag fick hänga med grabbarna några åk. Trevligt!



Efter att ha kollat läget på toppen gick jag upp Ingmarie dit också. Det var en grön slinga som började med en bit röd, som visade sig vara blå. Det var så otroligt vackert. Jag stoppade ögonblicket i ett särskilt fack inombords och hoppas kunna ta fram och njuta av det någon dag när livet känns bedrövligt. 



Sen blev det matsäck igen. 



Innan dagen var slut tvingade Elvira mig upp till toppen igen för att ta kort på henne. Vi lyckades få hjälp att ta kort på mig, Oskar, Elvira och Ebbe!



Vi åkte hemåt och Oskar tog några åk i Tandådalen medan vi handlade och jag körde hem Elvira och Ebbe. Sen blev det sista kvällen med gänget, eftersom vi får upp lite fler människor då får vi inte riktigt plats allihop! Vi åt köttfärssås och spagetti, grabbarna vräkte in stora lass!
Sen grejade jag med Oskars snowboard och Pelle och Marcus bestämde sig för att hyra och testa snowboard!
När de åkt hem mumsade Oskar och jag semlor, det var ju ändå fettisdagen! 



Vi såg en Beck och somnade sedan gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar