2023-02-19

Stockholm igen

I torsdags morse var det dags att åka till Stockholm igen. Dagen började med ett sms om att mitt första tåg var inställt och ersatt av taxi. En buss visade det sig, som vi var två som åkte med. Övriga resenärer bestämde sig för att de skulle komma fortare fram om de väntade på nästa tåg (de skulle inte till Stockholm). 



Jag kom till Stockholm utan problem i alla fall. Det blev en dag med föreläsning och seminarium, sen åkte jag till hotellet. Jag bokar billiga hotell, har prioriterat att de har eget badrum och att de går att avboka, vilket har funkar helt ok hittills. Men det här var ett bottennapp. Jag fick bädda sängen själv, det var litet och fullt med rör, TVn hade bara tre kanaler, det överlever jag, Värre var att allt kändes smutsigt och luktade lite illa, nånting var jag allergisk mot, ögonen rann, jag nös och blev täppt i näsan. Väggarna var tunna, allt hördes, vilket innebar att jag blev väckt och fick ligga och lyssna på grannarna, som inte skulle upp tidigt, i ett par timmar. 



Men nu berättade jag historien lite i förväg. Jag tog en liten promenad. 



Tittade på utsikten över Stockholm. 



Yttersta Tvärgränd, jag älskar namnet!



Myrorna med flera affärer besöktes. 



Jag köpte sushi!



Sen blev det kväll på hotellrummet. 



Lite plugg och lite jobb. 



Frukosten var också en sorglig historia. En påse med fralla, yoghurt och ägg. Kaffe utan mjölk. Vatten. 



Var väl rätt ok, men jag brukar inte äta söt yoghurt, ljust bröd och ägg. Eller dricka kaffe utan mjölk. Själva vitsen med hotell är ju liksom frukosten…



Glad när jag äntligen lämnade hotellet!



Dags för plugg igen!



Men först kaffe med mjölk och en bulle!



På eftermiddagen lämnade jag Stockholm. Hemresan gick bra, trots varningar för stormen Otto. 



Hemma blev det korv med bröd och På spåret-final. Syrran var snäll och hämtade mig på stationen och så hämtade vi mina längdskidor, som hon hade hos sig. 

Innan jag lade mig sa jag godnatt åt fyra katter, tre i soffan och en på väg ut ur fåtöljen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar