2022-04-03

På tu man hand!

Håkan och jag bestämde att det var dags för lite tid på tu man hand igen. Det blev en hotellövernattning i Örebro. Jag tog mest bilder på mat insåg jag efteråt, lite småtråkigt men så blev det. Vi åkte efter jobbet och checkade in på hotellet, Scandic Grand, när vi kom fram. Väggmålningen hade Örebromotiv. 



Sen gick vi en kort sväng på stan. Vi satt på en bänk i solen på Stortorget och tittade på folk en stund. Vi tittade in i ett par affärer, men Håkan är inte så road av att strosa i affärer och jag var lite trött. Vi gick tillbaka till hotellet och vilade och fräschade till oss innan det var dags för mat. Mitt emot hotellet, vid Conventum Arena, började folk köa till konsert med Molly Sandén. Inte vi dock. 
Vi hade bokat bord på Chandani, en indisk restaurang. Håkan åt en förrätt medan jag tuggade lite på ett naan. 



Varmrätt, butter chicken för mig och chicken vindaloo för Håkan. Det smakade riktigt bra!



Sen smakade jag en efterrätt, Mango Kulfi, indisk glass. Ok, men inte supergod. 



Sen gick vi tillbaka till hotellet. Vid Conventum Kongress på sidan av hotellet var det insläpp till Nationalteatern. Vi gick inte dit heller. För vår del blev det hotellrummet och Bäst i test!



Morgonen därpå blev det frukost vid åttatiden. God frukost med lite mer än basutbud. 





När vi var klara åkte vi till Mathilda och lämnade en kasse med saker. Sen åkte vi mot Karlskoga, eftersom vi inte orkade vänta på att affärerna i Örebro skulle öppna. Där köpte vi påskgodis på Ö&B, gick på en loppis (hittade bara en bok), köpte pellets och penséer på Granngården, köpte Sataymix i en asiatisk affär och köpte kattmat, rökspån och grillpinnar på Rusta. Vi köpte med sushi och stannade på en vacker plats vid en sjö och åt. 
När vi närmade oss hemmet erbjud sig Håkan att handla det som behövdes till maten själv. ”Jag kör hem dig, du sjunker längre och längre ner i sätet.” Det var nog riktigt, jag la mig och sov en stund. 

På kvällen kom syrran. Håkan grillade och till det skulle det vara klassiska BBQ-tillbehör som bland annat Mac and cheese, som Oskar fick tillaga. Inte alls tokigt, även om det känns konstigt till grillat enligt mig. Till efterrätt blev det glass. 

Vi tittade på Masked Singer. Rätt snart var det bara syrran och jag kvar som tittade. En sov och två var på sina rum. Så kan det gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar