2019-05-19

Shopping och trädgård!

Mathilda och jag började dagen med en promenad. Jag är snuvig och mosig, men har inte feber, så vi gick en sväng. 

Sedan hade jag lovat Elvira att åka och handla kläder till skolavslutningen. Vi gick in på H&M, Elvira såg tusen plagg hon älskade, vi lastade famnen full och sen provade hon. 



En nöjd men fattig tjej kom ut därifrån med en massa kläder!



På eftermiddagen åkte Håkan och jag en svängning tittade på en sjö och så tog vi en cache vid en gammal vinterväg. Här körde ca 15 ekipage om dagen timmer till kol till järnbruken om vintrarna. I mörkret på väg hem kunde de höra frustandet och bjällerklangen och på ett ställe kunde de se ljus, från köksfönstret i Sparabygget. Vilket jobb!



Här gick vägen. 



Vi hörde göken och såg liljekonvaljblad!



Hemma blommar vår prydnadsapel. Ett par dagar om året är den otroligt vacker!



Trädgården är så otroligt vacker så här års!





Jag njuter för fullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar