2019-05-19

Böcker med siffror!

Jag deltar i en fotoutmaning på Instagram, #fotoutmaningmaj19 som @en_popprinsessa har startat. Dagen ord var siffra, och då jag kände att jag ville skriva lite mer än några ord på Instagram så fick det bli ett blogginlägg. 

Först måste jag förtydliga; jag vet vad en siffra är. Vi har tio stycken,  0 - 9. Dem kan man sätta ihop till tal. Sen finns förstås andra tiders och länders siffror, till exempel romerska siffror. I min boktrave skulle man kunna påstå att det mest finns tal, till och med ordningstal, och inte siffror. En del av dem är dessutom skrivna med bokstäver. Men hallå, inte behöver vi väl vara så kinkiga? Böckerna är ju sifferrelaterade i alla fall! Här kommer böckerna:



1793 är en spännande historisk kriminalhistoria, vars uppföljare 1794 är på gång. Gillar man deckare och historia bör man läsa den!
Den tredje tvilling, spänningsroman om kloner. Ken Folletts historiska romaner är fantastiska, men han har också skrivit andra bra böcker!
Dublin 4 är en av Maeve Binchys underbara feelgood-böcker, något för den som gillar Irland och feelgood (vem gör inte det?)
Hundra omistliga ting, ja ingen har väl missat Dillons underbara feelgood-böcker som alltid får mig sugen på att skaffa hund. 
elva är Arne Dahls elfte bok om A-gruppen. Jag älskar de spännande och kluriga böckerna om A-gruppen och dess uppföljare om OPCOP, men jag tror att jag tycker allra mest om de senaste om Berger och Blom. 
Tre sekunder, spännande kriminalroman liksom övriga av författarna. Älskar dem. 
1968 är en av böckerna i den historiska serien som börjar med Brobyggarna. Jag älskar serien, men tycker de första böckerna är bäst. 
Motiv X är en av Ahnhems spännande böcker, just denna kändes som om den slutade mitt i boken. Väntar ivrigt på fortsättningen!

Jag älskar böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar