2019-05-03

Böcker i april

31/3 Aska och ära av Elizabeth George
2/3 Hemma hos Bettan av Eli Åhman Owetz
2/3 I fiendens närvaro av Elizabeth George
5/4 Med svek i sinnet av Elizabeth George
12/4 Den verkliga brottslingen av Elizabeth George
14/4 Vi som blommar sent av Louise Miller
17/4 Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty
29/4 In i minsta detalj av Kristin Emilsson

8 böcker i april, inte så mycket, men Krakow och påsk kom emellan mig och läsningen. Elizabeth George-böckerna jag läser nu är rätt tjocka, dessutom.
Hemma hos Bettan trodde jag inte att jag skulle gilla, jag är fel generation, men jag hade fel, jag gillade den mycket. 
Vi som blommar sent är skriven av författaren till Suger Maple Inn och är en härlig feelgood. 
Liane Moriarty, som också skrivit Stora små lögner, har skrivit ännu en spännande bok om relationer men också om ett mord. Det tog ett tag innan jag förstod hur allt hängde ihop. 
In i minsta detalj är en svensk feelgood som jag blev riktigt förtjust i. Konversationen med bibliotekarien kommer nog hänga med oss ett tag!!! En person frågar efter en bok som kanske har en fågel på framsidan, eller en kamel,  han vet inte vad den handlar om och inte om det är en bilderbok eller en kapitelbok, vet bibliotekarien vilken bok han menar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar