2018-06-30

Hemma!

Jag var helt slut när jag kom hem från semestern. Dels hade jag sovit dåligt sista natten och dels hade värmen tagit på mig. Det är oftast skönt att komma hem efter semestrar, men uppackningen är mindre kul. Jag packade upp sakerna vi köpt till mina hyllor med blå saker och minnen. Vi köpte en ödla som ska hänga på väggen och sen kunde vi inte låta bli att köpa en flamingo, eftersom det fanns flamingosaker i mängd på Mallorca (och här hemma).



Här hänger ödlan! Jag ska visa hela hyllan, men den behöver vårstädas först...



Vi handlade lite mat och hämtade ut badlakan vi beställt. Vi slängde några gamla handdukar och kände för att fylla på med lite nytt. Gissa vems som är vems?



Sedan lottade vi tapas-sorter till Svansen på Skansen!



Vår kaninvakt kom och pratade lite om hur det gått med kaninerna och hur vi hade haft det. Stort tack för hjälpen, Åsa! En av ungarna hade tyvärr smitit ut och är borta, kanske har den blivit uppäten av en katt eller nåt. Från att ha varit nio ungar är vi nu alltså nere på sju. 



Nu sitter det småmaskigt nät även i Lukas del av buren, det fixade jag igår. Troligtvis har kaninen först tagit sig in till Lukas och sedan vidare genom ett lite större hål. Så gjorde i alla fall Timjan, som smet häromdagen, men honom fick kaninvakten tag på. Nu är nätet uppsatt och vi har lagt dit en sten där de hade grävt lite. 



Tomaterna är på gång!



Och min mörkrosa pion blommar!



Skönt art vara hemma!

2 kommentarer:

  1. Borta bra men hemma bäst :)
    Så söta kaninungarna är <3 hoppas att inte fler försvinner nu.

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är hemma �� Fin ödla. Vad hände med den andra kaninungen?/systeryster

    SvaraRadera