2016-09-10

TGIF

Thank God It's Friday!
Ja, idag är det ju inte fredag, men sån var känslan igår. Jag är så vansinnigt trött när fredagen kommer så det är inte klokt! 
Jag slängde mig på sängen när jag kom hem från jobbet, men hann inte ligga där många minuter innan Håkan kom och ville att vi skulle göra matlista och åka och handla. Det är ju skönt att ha det gjort, så det gjorde vi och den hämtade vi  Elvira på skolan. Hon är den som får helg sist i vår familj. 
Vad gjorde vi sen? Håkan klippte gräset, det vet jag. Jag beställde en djupare pool till nästa sommar. Jag var ju också tvungen att kolla lite på prinsdopet, lille prins Alexander. Jag är inte särskilt förtjust i gosskörer, inser jag och jag hade nog förväntat mig nåt bättre när det är prinsessan Sofia som står för (en del av) planeringen. Valet att ta en sång från Astrid Lindgrens Nils Karlsson Pyssling gillade jag dock!

Vi åt "lyxpastasallad", pasta, pesto, salami, lufttorkad skinka, oliver, vitlöksklyftor, soltorkade tomater och grönsaker. Gott! Sen slöade vi framför Tv/dator/mobil. 

Jag stickade sockor till Arvid också!


Idag ska vi vara aktivare och ge oss ut på lite äventyr! Återkommer om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar