2016-09-25

Lidingö tjejlopp - Vi är klara med Tjejklassikern!!!

I morse tog vi bilen till Kumla, där vi sedan hoppade på Lindbergs buss till Stockholm, jag Maria och Mathilda. Vi bytte om och lämnade in våra väskor på hotellet, Nordic C, och tog tunnelbanan till Ropsten där vi sedan åkte överfull gratisbuss till Lidingö.


Vi hämtade våra nummerlappar och gick mot starten. På vägen hittade vi lunchmat, Mathilda och jag åt mycket god sushi och Maria åt en laxwrap. 


Gott!


Vi hade gott om tid på oss, så vi hann kika runt på startområdet en stund innan vi ställde oss i startfållan. 


Uppvärmning!


Sen bar det iväg! Det är lätt att köra på för fort i början, vilket vi kanske gjorde. Att jag varit förkyld och inte tränat på tre veckor kan ju ha bidragit till att det efter ca 3 km kändes riktigt motigt för mig. Vi gick en del och sprang en del. I abborrbacken fick jag be Maria stanna så jag fick hämta andan. Benen kändes tunga som bly och jag tyckte aldrig vi kom till 5 km - flaggan. Rätt vad det var visade flaggan att vi hade 4 km kvar - vi hade helt enkelt missat den vid 5 km! Genast kändes livet lättare!
Vi var rätt trötta och syrran hade ont i knät när vi joggade in mot mål. Som tur var hade vi ju vår hejaklack Mathilda som stod där och hejade på oss! (Hon har för övrigt tagit många av korten.)


I mål! Vi är jättenöjda med tiden, 1.37! Och därmed är vi klara med Tjejklassikern!!!


Jag är så nöjd!!! Det har varit så roligt, jobbigt men roligt, att genomföra Tjejklassikern. Jag får nog sammanfatta det hela i ett blogginlägg senare. 


Vi duschade och tog oss tillbaka till hotellet, där vi firade med alkoholfritt mousserande vin! 


Efter att ha slappat en stund så gick vi ut, Maria och jag för att hitta en restaurang och Mathilda för att ta tåget hem. 
Vi satt på en uteservering och åt (och var väldigt trötta). 


Lite efterrätt tyckte vi att vi var värda!


Sen blev det tidig kväll på hotellrummet för oss, vi tittar på Oceans Thirteen och kommer nog snart sova. 

Trött men nöjd!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar