2016-05-24

Tisdagsshopping!

Idag har Elvira och jag shoppat, Elvira var tvungen att ha skor. Vi åkte efter jobbet och fick tag på en hel del. Skor till skolavslutningen:


Tygskor att ha till vardags. Hon vill inte ha sandaler, jag begriper mig inte på henne! Som tur var kom syrran och hjälpte oss så att hon fick tag på några skor alls.


Oskar fick ett par sandaler, de han hade från förra året är lite små och hade gått sönder. Han valde dessa själv, men var inte med och handlade.


Jag köpte en ny sadel. Ikväll när jag försökte skruva rätt den slant jag med insektsnyckeln och slog i fingrarna så att jag fick ont och blodvite uppstod. Det gjorde riktigt ont! Jag skämtade med Oskar som skulle lägga sig och sa att jag nog inte kunde läsa för honom efter som jag hade så ont. Oskar skojade tillbaka och sa ironiskt att det var klart jag inte kunde läsa, jag var ju "allvarligt" skadad. Vid allvarligt gjorde han citationstecken med fingrarna, för att riktigt markera ironin. Han har god känsla för ironi, det lilla livet. Det har han haft länge!


Lite nät blev det också, jag hoppas på att kunna få till en kaninbur så att vi kan ha sommarkaniner!

 
"Shopping is cheaper than a psychiatrist."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar