2009-11-05

Oktober månads bokläsning

På jobbet under oktober:
Sommaren på ön av Anne Rivers Siddons

3/10 Blodsband av Sidney Sheldon
4/10 Säg mig vad du drömt av Sidney Sheldon
7/10 Adrian Plass he(m)liga dagbok av Adrian Plass
9/10 Adrian Plass ännu he(m)ligare dagbok av Adrian Plass
10/10 Andromedas brev av Adrian Plass
10/10 En utomjording i S:t Wilfred av Adrian Plass
11/10 Cyankalium och champagne av Agatha Christie
12/10 Det ödesdigra arvet av Nora Roberts
14/10 Vänskap till döds av Nora Roberts
17/10 Dödlig årgång av Nora Roberts
21/10 En god gärning av Kate Atkinson
28/10 Angelas dotter av Kristin Hannah
29/10 Jenny S av Denise Rudberg
30/10 Fjärran stränder av Kristin Hannah

15 böcker under oktober blev det alltså. Få nya böcker, det mesta var slöläsning av sånt jag läst förrut. Angelas dotter var ny för mig, en varm och härlig bok trots ämnet barnlöshet. Jenny S hade jag inte heller läst förut, gillade den även om allt gick överdrivet bra eller dåligt. Sommaren på ön var inte alls tokig, den heller.
En hel månad och bara tre böcker jag inte läst förut. Hade problem att hitta något att läsa/hinna till biblioteket.

2 kommentarer:

  1. hej! läser du alla böcker själv? Hur hinner du? Eller har jag missat nåt? I alla fall, du har en väldigt fin blogg, lycka till med den!
    Hälsningar Laila Brohmée

    SvaraRadera
  2. Laila: Jodå, jag läser dem själv. På toa, framför TV:n osv. Läser rätt snabbt!

    SvaraRadera