2009-11-01

Fullt hus hos familjen Bergkvist

Igår hände något ovanligt. Hela familjen Bergkvist var samlad! Dessutom var Jossans pojkvän Filip och hans dotter Andjelin här, så det var verkligen fullt hus. Alla tjejer började med ett besök hos Bitte på Godisakuten, efter det var vi välförsedda med godsaker! Sen gick de två små tjejerna och jag till en lekplats och lekte lite. Tjejerna klättrade som apor!


Sen fikade vi, dagen till ära blev det marsipanspöken och chokladbollar med pärlsocker i orange och grönt. Ja, och så misslyckade - men goda - rosa maränger.



När det blev mörkt åkte vi till kyrkogården. Där gick vi runt, en stor skara släktingar (17 st tror jag vi var + att vi träffade på ytterligare några längs vägen). Min bror Stefan tände ljus för Simon, som han köpte Sandviken av. Simons fru begravde släktingarna någon annanstans, så hans grav vore mörk och ensam om inte Stefan tänkte på honom.
Det är så oerhört vackert på kyrkogården när det är mörkt och massor med ljus är tända.
Men jag hörde att brandkåren fick komma dit när vi hade gått därifrån, tydligen hade något ljus vält och så hade det börjat brinna i plasten eller nåt.



Väl hemma igen så åt vi mycket och länge, vi åt kyckling i paprikasås med ris eller klimp. Till efterrätt blev det "pumpor" med apelsinglass, gott men mättande. Sen åts det godis, chips och dip tills varenda vrå i magen var full!


Det var så roligt att ha hela familjen här, det händer så sällan så vi får verkligen ta vara på tillfällena. Vi får se om vi lyckas samla alla när det är dags för pepparkaksbak, eller när Kalle eller Elvira fyller år, eller till jul. Hoppas på det! Mathilda och Jossan är fortfarande kvar, roligt och ovanligt att få en kväll med dem. Jossan pluggar körkortsteori för fullt, snart är det dags. Lycka till!


Dagens citat:
Gud som haver barnen kär
se till mig som liten är
Vart jag mig i världen vänder
står min lycka i Guds händer
Lyckan kommer, lyckan går
du förbliver Fader vår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar