2009-10-22

Ännu en vecka

Jaha, då är ännu en arbetsvecka snart slut. I eftermiddag kommer jag, om allt går som det ska, ha mina tre sista utvecklingssamtal för terminen - SKÖNT!!! Det är visserligen roligt att träffa alla föräldrar och att hinna sitta och prata enskilt med alla barn, men det tar sån tid. Och det vanliga arbetet avstannar ju inte, nej, man ska ju hinna med det också. Men nu är det snart avklarat för den här gången.
Nästa vecka är det höstlov. Vi lärare har studiedagar, men är lediga torsdag-fredag. Jag tror att jag ska kompa halva onsdagen också. Det ska bli skönt med några lediga dagar. Mathilda kommer hem på torsdagen, och Jossan och Filip skulle eventuellt dyka upp och fira Halloween med oss. Inte för att vi brukar fira Halloween direkt. I år är det ju på samma dag som Alla helgons dag, då brukar vi åka en runda till kyrkogårdarna i Askersund och Laxå och tända ljus. Det är mysigt tycker jag, och vackert.

Nej, nu är det dags att göra sig klar för att åka till jobbet!

Dagens citat:

Alla dessa dagar som kommer och går,

det är inte de som är livet.

Nej, sanna relationer är det som består,

där kan man ana motivet

till livet

Urban Ringbäck (?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar