2009-08-31

Augusti månads bokläsnng

1/8 Dödlig längtan av Jane Asher
2/8 Luftslott av Sheila O´Flanagan
4/8 Inte han! av Sheila O´Flanagan
6/8 Den jag ville ha av Sheila O´Flanagan
8/8 Skumtimmen av Johan Theorin
9/8 Höstoffer av Mons Kallentoft
15/8 Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones
19/8 I den innersta kretsen av Viveca Sten
21/8 Må döden sova av Anna Jansson
25/8 Jane Eyre av Charlotte Brontë
27/8 Ensam i mörkret av Lisa Gardner
28/8 Silverkronan av Anna Jansson
30/8 Svart fjäril av Anna Jansson

12,5 böcker! Konstigt, jag hinner inte läsa lika mycket nu när jag jobbar! När jag ser de första titlarna i listan förflyttas jag raskt tillbaka till Öland, sand och sol... Sheila O´Flanagan är en för mig ny författare av lättlästa, roliga böcker. Skumtimmen köpte jag på Öland, den utspelas där, så det är ju lite kul när man har varit där. Katedralen vid havet var en hemsk men spännande bok om det medeltida (?) Spanien. Viveca Sten skriver bra deckare. Jane Eyre var klart läsvärd, en klassiker. Sen har jag kommit igång med mitt Anna Jansson-maraton som jag påbörjade i juni, tror jag. Har äntligen fått tag på resten av böckerna, så nu är jag i full gång med Svart fjäril.

Har en bok på jobbet som jag försöker hinna läsa på min rast, men det är alltid nån som vill prata med mig, så jag kommer ingenstans. Kommer inte ihåg vad den heter, ens.

Dagens citat:
Det finns så många sköna människor som liksom aldrig kommer fram.
Precis som böcker i ett bibliotek som bara står och samlar damm.
Men om man bara tittar utanpå missar man en värld som vi inte har en enda aning om.
Men hela tiden finns den där.
Ingemar Olsson

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också utropstecken! och ja,haha, nu ska jagförsöka bli lite bättre på att blogga. danskursen gick bra, så nu har jag börjat där:) förresten, det var jättemysigt att vara hemma hos er på kräftskiva. Saknar dig moster!

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja jag får kämpa på! =) Ja vi letar, pappa snackar med Erik L om massa datorer. Men jag är otålig och dom tar tid! :)

    SvaraRadera