2009-06-02

Min födelsedag!

Igår var det min födelsedag, en trevlig sådan. Jag fick sovmorgon av Oskar. Jag blev gratulerad per sms bland annat från Rom och Mallorca. Jag fick många fina presenter, ett par sandaler, pengar till böcker, ett körsbärsträd, två vita hyllor, presentkort på Blomsterlandet, en utflykt till Nora, vitlöksklyftor och ett teaterbesök i Vadstena. Tack så mycket!!!

På morgonen när jag hade skjutsat Elvira till dagis så åt Oskar och jag frukost på altanen. Varmt och härligt var det. Jag åt Bärry körsbärsyoghurt (Den bästa, eller hur Ingalill!), jordgubbar och hembakat bröd medan Oskar åt frukt till mellanmål. NA:s sudoku hanna jag också lösa. En härlig stund.

På eftermiddagen var det vårfest på dagis. Elvira och jag var med en stund, innan vi skulle hem och fira mig. Vi hann bland annat gå tipspromenad!

Sedan åkte vi hem och bjöd släkten på pastasallad med snickarkorv, hembakat bröd med hemgjord färskost och kladdkaka med grädde och jordgubbar! En trevlig avslutning på en trevlig dag!

Idag har jag varit och hälsat på de elever jag ska ha i höst. Mycket att tänka på när man byter skola och klass. Huvudet känns alldeles rörigt.

Gårdagens bok: Nancy (Berättelsen om Nancy) av Elsie Johansson. Läste klart den idag och har inte börjat med någon ny.

Dagens citat:
Terminer, lov, terminer, lov, ända tills vi slutar skolan, och sedan arbete, arbete, arbete, ända tills vi dör.

C.S. Lewis

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!!! Såg att ni hade kalas när vi cyklade förbi på väg till Sockenstugan. Vilken underbar kväll!!!

    Kram Annemari

    Ps: Den youghurten är definitivt den godaste som finns!!!

    SvaraRadera