2009-06-23

Lekstugebygge

I söndags inhandlade vi en lekstuga i byggsats. Här ska byggas! Håkan hävdar att det är mitt projekt, men han hjälper till lite ändå, han har grävt, sågat och burit lite. I övrigt ska jag försöka få ihop den på egen hand. Hade hoppats på en beskrivning typ IKEA. Tag bräda A, skruva ihop den med bräda B med hjälp av skruv C, samt några fina bilder som illustrerar det hela. Visst finns det ritningar och instruktioner, men de är inte helt glasklara... men det blir nog bra det här. Vi har lagt grunden i alla fall.


Den har börjat växa liiite på höjden också

Sen tyckte min man att det var dags att ta kväll, så jag bäddade in den blivande stugan i en skön presenning. Hade inte Håkan stoppat mig hade jag nog stått där ute än! Nu på förmiddagen ska Oskar få sprutor, så det bli nog inget gjort förrän i eftermiddag, tyvärr.

Dagens citat:
Bär varje dag en hink grus till samma ställe, och du kan bygga ett berg.
Konfucius

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar