2009-06-24

Lekstugan dag 3

Idag är jag inte hemlighetsfull, utan nu ska ni få se hur det har gått. Ni får gärna skriva kommentarar, det är kul!
Oskar "hjälper till".


Så här såg det ut när jag tog lunchpaus. Då hade jag monterat dörrfoder, gavelspets, takåsbräda och halva taket.



Nu när jag slutade för dagen såg det ut så här. Jag har monterat andra sidan av taket, vindskivor och takfotsbrädor. Ser kanske inte ut som det hänt så mycket, men det var en del att såga mm, så det tog lite tid. Stort tack till Håkan, som hjälpt till med ett par svåra bitar, och till grannen Tage, som klöv ett par brädor åt mig.


Dagen citat:
Spikarna dansa och hammar´n slog.
Ur en sång om Noa

1 kommentar:

  1. Håkan kan skratta sig lycklig som gift sig med en så händig kvinna.. Jag kan se framför mig hur stugan hade sett ut om han skulle ha byggt den.. Ha ha.. Skämt å sido, Ser ut att bli jätte bra… Mvh Stefan

    SvaraRadera