2020-08-03

Småtråkig dag

Dagen började rätt bra, det var varmt med lite solglimtar. Jag läste, stickade, grejade lite med poolen och grejade lite med ekonomin. Barnen byggde kulbanor!



Sen åkte Mathilda hem, hon börjar jobba idag. Då känns det alltid lite som att semestern är slut även för oss. 



Oskar firade Marcus på födelsedagen, 5-kamp och bad stod på programmet. Jossan kom och hämtade tjejerna när hon slutat jobba. Resten av dagen var grå och regnig. 



Vi åt sataykyckling till kvällsmat, och någon kinesisk rätt som Håkan var nyfiken på. 
Jag stickade på Arvids tröja och irriterade mig på att de två beställningar med knappar och garn som jag gjort inte har kommit än. Mathildas knappar skulle ha kommit vecka 29 stod det först, sen vecka 31...

Nu börjar sista semesterveckan. När jag har en veckas sportlov så känns det länge. Nu känns en vecka väldigt kort. 

Munter avslutning på det här inlägget. 

1 kommentar:

  1. Hoppas du får en fin avslutningsvecka på semestern. Visst har den här sommaren gått fort?! Tycker tiden springer iväg...
    Jag tyckte allt var så jobbigt förra veckan att jag tröstade mig med att lägga upp koftan Sjön. Tyvärr blev storleken inte rätt så jag fick repa upp allt efter jag var klar med den tvåfärgade delen och börja om. Men nu är jag igång igen; så skönt att sticka med lite tjockare garn...

    SvaraRadera