2020-08-09

Bryggrenovering och skön sommardag!

Jag började gårdagen med frukost på altanen, yoghurt med jordgubbar och hallon. Det har inte blivit frukost utomhus varje dag den här sommaren direkt, men de!dagar det går så njuter jag!



Sen åkte syrran och jag till vårt sommarparadis där bryggan, som är ca 30 år, behövde lite omtanke. 



Vi tog bort gamla brädor. 



Undertill skruvade vi fast nya hjul och sen skruvade vi dit nya brädor. 



Där vi inte bytte brädor skruvade vi fast de brädor som finns lite bättre. 



Det blev stor skillnad! Tanken är att de gamla brädorna ska få lite olja på sig också. 



Hemma strosade jag runt i trädgården och gladdes åt att tomaterna äntligen börjar få färg. Jag åt min första tomat för i år. De är väldigt sena. 





Jag satt i skuggan och läste och njöt av livet!



Oskar och Håkan badade en massa. Elvira hittade en vattenpistol. 



Jag åt årets första plommon. I år får vi bara en handfull, tyvärr. 



Oskar pusslade. 



Elvira och jag packade upp lite grejer jag köpt till lekstugan. 



Så blev det äntligen ett kvällsdopp, Elvira och jag var iväg. 



Till kvällsmat blev det Caesarsallad!



Nu väntar semesterns sista dag på mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar