2020-08-23

Kräftskivedags!

Igår, lördag, var det dags för årets kräftskiva. På eftermiddagen pyntade vi altanen!



Jossan dök upp med ett av årets kungliga inslag, vi har alltid nån detalj som skänker kunglig glans åt tillställningen. Hon är duktig på att måla och tar beställningar, om det är nån som är intresserad!



Elvira gjorde placeringskorten!



Kräftorna var kinesiska och turkiska i år!



Jag fick en gåva av mina systerdöttrar. En (oöppnad) loppislåda med sockerskålar och gräddkannor. Jag tror de driver med min samling med mjölkkannor. Tyvärr hittade jag inga riktiga fynd bland dem som passade mig, men Mathilda hittade två set hon gillade!



Så blev det matdags! Arvid älskar kräftor!



Andra valde att äta mer av pajer mm. Mathilda hade gjort spenat- och fetaostpaj. Gradins/Lindbloms hade med tacopaj, ostpaj och chèvre- och päronpaj. Jossan hade fixat Västerbottenosten! Räkor och aioli och bröd fanns också förstås!



Oskar gillar också kräftor!



Liksom Penny, visade det sig!



Hela gänget!



Och jag!



Det började regna och blev svalare, så vi flyttade in. Lovisa blev populär hos barnen!



Det byggdes med Lego!



Vera bjöd på dans till Slå dig fri (Frost). 



Till efterrätt hade jag gjort små citronmarängpajer. Det var såååå gott, om jag får säga det själv!



Somliga åt hellre glass!



Men det var fler än jag som gillade pajen!



Aslan visades upp, till musiken från Lejonkungen!


Vi invigde Håkans nya mjölkkanna och sockerskål, Royal Bernadotte. Dagens andra kungliga inslag! Ett skämt, är bäst att tillägga, inte riktigt vår stil!



Mörkret föll och kräftskivan gick mot sitt slut!



Som alltid en trevlig kväll med god mat och mycket skratt!

1 kommentar:

  1. Vad gott och trevligt det låter! Fast det verkar vara mer paj med kräftor:DD Det blir nog inga kräftor här i år; tycker det är jättegott men jag har inte råd att köpa dem och det verkar inte som någon annan har tänkt på det heller. Det har och är lite annat som har varit viktigare tyvärr...

    SvaraRadera