2019-12-31

Skidåkning på längden och tvären och vackra moln

Mitt i natten till igår vaknade jag av kraftiga dunsar. Det tog ett tag innan jag förstod var jag var och vad det var. Det var snö som föll från taket! Det höll på i en timme, ibland skakade det till så jag trodde verandan skulle rasa. Så här såg det ut på morgonen...



Det blåste ute och var isgata utanför stugan. Vi var inte jättepeppade på att ge oss ut (utom Oskar) utan tog det lugnt. Vi såg en bil och en traktor åka baklänges i backen på gatan utanför och en granne halka omkull och sedan sanda sin uppfart. 
Såsmåningom gav vi oss ut, tur var väl det. Det var skönt ute. Först var det ganska molnigt, men nästan på en gång började solen bryta igenom. 

Maria och Elvira!



Oskar och Johan!



Det är så vackert!



Hela slalomgänget!



Jag köpte en jacka av min systerdotter Lovisa, nu syns jag bra i backen!



Lunch! Mathilda gjorde oss sällskap!



Vi åkte några åk efter lunch. Sedan gav Elvira, Maria och jag upp. 



Maria och jag tog med oss Mathilda på lite längdskidåkning på eftermiddagen. 



Det gick riktigt bra, det var bara på ett ställe det var svårt, med dåliga spår. 



Skymningen (vid halv tre) var otroligt vacker. 





När vi kom tillbaka till stugan uppmärksammade Elvira oss på de vackra molnen. Pärlemormoln kallas det och sågs av vänner och bekanta i Idre och Vemdalen också, såg jag på Instagram. 



Vi åkte och handlade några saker på den nya Ica-affären i Tandådalen innan vi åkte hem och drack kaffe. 



Maria passade på att måla lite i hallen. 



Sedan åt vi kvällsmat och tittade på Catch me if you can. 

En riktigt härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar