2019-12-07

Gammelfaster

Jag har blivit gammelfaster igen! Natten till fredags föddes en liten pojke, min bror Pärs dotter Viktorias femte son! Jag tror att han ska heta Olle. Visst är han söt?!



Det är tolfte gången jag blir gammelfaster. (Freja, Måns, Smilla, Molly, Loke, Tilla, Svea, William, Hugo, Otto, Nils och så denne lille kille!) Det kanske är bäst att jag förklarar att jag är sladdbarn, mina syskon är en bra bit äldre än mig, min äldste bror Pär är 18 år äldre än mig. Det innebar att jag blev faster när jag var 3 år, då är det inte så konstigt att jag nu har hunnit bli gammelfaster några gånger. Och fler blir det nog, min brorson Isak är bara 15 år, så om 10-15 år kanske det kommer ett gäng ungar till, vem vet!

Dessutom är jag ju gammelmoster, eller morsmoster som de säger, åt Arvid och Vera! 3 syskon, 8 syskonbarn (+3 bonusar) och 14 syskonbarnbarn (+ 1 bonus).

Ja, och så har jag ju 2 barn, 3 bonusbarn och 3, snart 4 bonusbarnbarn!

Jag är rik på släkt!

Avslutningsvis: Ett stort, stort grattis till Viktoria och Niklas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar