2018-06-13

Varm söndag med bad och film!

I söndags var det varmt. Mathilda hade gjort iste som jag var tvungen att testa, det var riktigt svalt och gott!



Eftersom det var så varmt testade vi att göra iskaffe också (jag måste få i mig koffein). Vi bryggde kaffe, lite starkare än vanligt. Så fort det var klart hällde vi det i en tillbringare med lite isbitar så det svalnade snabbt. Sedan hällde vi det i glas med is och fyllde på med mjölk och socker. Annorlunda, men inte otäckt!



Sedan köpte vi med oss lunch och åkte och badade. Håkan mådde inte bra så han stannade hemma.



Vårt underbara sommarställe!



Syrran, Johan, Martina, Arvid och Vera kom också dit.



På kvällen (hemma) åt vi sushi.



Vi var förstås tvungna att kolla till kaninerna, de börjar få päls i olika färger!



På kvällen gick Mathilda, syrran, mamma, min bror Stefan och Samorn på bio och tittade på filmen med det långa namnet, Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap. Den var bra, lite sorglig, lite gullig och framför allt blev jag otroligt sugen på att besöka Guernsey!



En lång dag, vi hann mycket och hade väldigt trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar