2018-06-17

Mycket jordgubbar och lite av varje

Oskar sov på hotell efter Lisebergsbesöket. Innan de åkte hem åt de frukost, gymmade och badade!



Jag hängde på låset på Ica och köpte billiga jordgubbar!



Jag åt jordgubbar till både frukost och lunch. Sen rensade jag dem och frös in. Jag var också hos brorsan och plockade fläder tillsammans med mamma. Fläderblommorna frös jag också in, jag hinner inte göra saft nu. 



Jag hittade smultron också! Det allra godaste! 



Håkan och jag hade ett par ärenden på köpcentret i staden i närheten, det klarade vi av på förmiddagen. 

Elvira och jag tittade till kaninerna! De har fått namn nu. Peppar, Salt, Timjan, Kanel, Cayenne, Chili, Curry och så Basilika eller Saffran.  På bilden kan det vara Kanel, Cayenne och Peppar som syns, men det är inte helt lätt att se!



Jag målade tånaglarna somriga!



Elvira red i det lite lagom varma solskenet. 
Till kvällsmat åt vi smörrebröd!



Ja, det var lite av vad vi gjorde igår!

1 kommentar:

  1. Åh...jordgubbarna!!!
    Jag ska försöka plocka fläder i veckan - när det inte regnar - och göra saft. Jag är sugen på att använda flädersaft i bakning:) Och vilka fina namn till kaninungarna!

    SvaraRadera