2018-06-13

Avslutningen närmar sig

Avslutningen närmar sig med stormsteg. Igår hade Oskars klass lite avslutningsfika. Vår rektor kom och delade ut nallar som minne av skolan, då de slutar på skolan nu efter trean. Vi tittade på kort och mindes fina stunder tillsammans. Det känns konstigt att inse att jag inte längre kommer vara Oskars fröken. I tre år har jag vetat vad han gör om dagarna, vad han har lärt sig, vad som har hänt, vilka läxor han har, om han är ledsen eller glad. Nu kommer jag inte veta särskilt mycket alls...
Sen kommer jag sakna hela klassen förstås, vi har haft tre bra år tillsammans!



Jag ska dock inte förneka att det ska bli skönt med sommarlov! På onsdag är jag kompledig, sedan får jag semester, så tisdag blir sista arbetsdagen för mig! Därför är det ju toppen att böckerna, som jag fick beställa när jag fyllde, har kommit! Bakom dem står en trave med böcker som jag lånat på biblioteket. Underbart!



Idag har vi spelat den årliga brännbollsmatchen mellan lärarna och treorna. Så här fina var mina kollegor! De vann! Treorna var förstås besvikna, men de tog det bra!



Idag fick mina elever det här brevet i en påse med lite grejer. Det tror jag att de uppskattade!
 


Imorgon är det avslutning. Roligt och vemodigt i en salig blandning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar