2018-01-28

Ullared med syster och systerdotter!

Vi brukar ju besöka GeKås i Ullared på våren, med lång inköpslista för att handla grejer till hushållet, kläder till barnen mm. Det här däremot var en extraresa med Martina, som snart ska ha barn ich ville passa på att handla lite. Så jag hade bara några få saker på inköpslistan. Men det blev dyrt ändå!

Vi hämtade upp Martina i Jönköping och stannade sedan vid en rastplats och åt frukost. Yoghurt med granola och blåbär, juice och bröd med frön och nötter. Allting blir ju roligare om man presenterar det lite snyggt desssutom!



Rastplatsen låg vackert vid en sjö. Jag vet att jag stannat där förut, men kan inte komma på när. 



Väl inne på GeKås sprang jag på Boris det första jag gjorde. Ni vet, den förre VDn, som varit med en del i TV-serien om Ullared. Efter sjukdom avgick han som VD, men jag läste att han sedan ett kort tag tillbaka är tillförordnad VD. Nu gick han och plockade upp saker och såg ut att trivas med det!



Vi handlade och fikade och åt och pratade och hade kul! Sedan åkte vi hem till Martina och träffade Arvid och Johan. De bjöd på tacos! Arvid hjälpte till att ta upp och dela ut saker, lite som julklappsutdelning! Han fick ett städset, med mopp och borste!



Och en badcape med Olof på (Frost). Arvid pratade konstant hela tiden vi var där. Han är så härlig!



Sedan åkte vi hemåt! Syrran och jag pratade och pratade och pratade som vanligt, alltid lika trevligt!

Oskar har varit hos Marcus och Elvira har ridit. 



Jag hade inte handlat mycket till dem, men lite fick de i alla fall!

En mycket trevlig dag!

1 kommentar:

  1. Verkligen en trevlig dag på många sätt/Syster Yster

    SvaraRadera