2018-01-05

Bokåret 2017

Jag har läst 129 böcker under 2017, 10 färre än under 2016. I snitt blir det 10,8 böcker per månad. Den månad jag läste minst var september, då jag läste 5 böcker. Mest böcker läste jag i april, 17 böcker.

De författare jag läst mest av 2017 är:

Camilla Läckberg, 10 böcker
Hjorth & Rosenfeldt, 5 böcker 
Fredrik Backman, 4 böcker och 
Peter May, 4 böcker

Några böcker som gjort större avtryck än andra är:
* Peter Mays böcker som är spännande och intressanta och utspelar sig i för mig nya, intressanta miljöer. 
* Vanessa Diffenbaughs Blomsterspråket och Vi bad aldrig om vingar, som är gripande och fulla med känslor. 
* Arne Dahls Utmarker och Inland, en ny, mycket spännande och intelligent serie. 
* Lori Nelson Spielmans feelgood-böcker. 

 Gott nytt bokår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar