2017-01-04

Toalettrenovering

Jag mår fortfarande inte bra, orken finns inte riktigt och jag snorar och har ont i halsen fortfarande. Men jag hade bestämt mig för att renovera Elviras toalett, jag lovade henne det i början av hösten, så det är mer än dags. Så i förmiddags, efter att ha skjutsat barnen till bondgården för lek och ridning, satte jag igång. Att målartvätta allting, sandpappra golvet samt maskera lite tog Tomas Sjödins vinterprat med musik (ca 1,5 h). Att måla tog Martina Haags och Edward Bloms vinterprat utan musik (ca 1h40min). Sen var jag mer än slut, armar och ben skakade.


Den turkosa färgen som toaletten haft sen långt innan vi flyttade in i huset är i och för sig inte så tokig, men vi ersätter den med en neutralare, en ljusgrå. Golvet ska bli mörkgrått. Till det ska Elvira (det är hon som bestämt färgsättningen) ha marinblå handdukar mm.

 
Jag tror att det är det enda rummet i huset som vi inte gjort något åt tidigare. Det blir nog jättefint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar