2017-01-29

Morgon mellan fjällen!

Den här utsikten vaknade jag till i morse. Sååå vackert!

 
Efter frukost blev det skidåkning, här är vi allihop. Maria hade läst nån artikel om att singlar i skidspåren som letar efter någon ska ha gröna mössor, så jag vill noga poängtera att jag varken är singel eller letar efter någon. Måste jag köpa ny mössa? Jag kanske kan byta med Lovisa?

 
Lovisa och Martina åkte den sträckan Maria och jag åkte igår, Martina hade ont i halsen och ville inte åka Kalven runt. Maria och jag åkte en kortare runda i elljusspåret, sedan fixade vi med bindningarna på barnens slalomskidor.


Det var soldis och mycket vackert i vinterlandskapet!



Vi åt lunch och packade ihop våra saker och åkte hemåt.


Strax efter Malung hamnade vi i en bilkö, två bilar hade frontalkrockat och den ena ambulansen efter den andra kom till eller åkte från platsen. Otäckt! Hoppas det går bra för alla inblandade, men minst en var allvarligt skadad.
Trafiken stod helt still, så vi vände tillbaka till Malung och åkte sedan småvägar till Yttermalung, på andra sidan olyckan. Tur att vi inte väntade, det här var någon gång mellan ett och två och trafiken hade inte kommit igång förrän vid fyratiden.

I Vansbro blev det fika, jag smakade både Vasasemla (med blåbär) och prinsessemla. Marsipan, mandelmassa, bulle, vaniljkräm och grädde blev lite för många smaker i ett. Blåbärsgrädde till semla var gott!

 
När vi kom hem bjöd Håkan oss alla på tacos och jag fick träffa mina älskade igen! Men sedan var det dags att säga adjö till min älskade syster och mina favorit-systerdöttrar. Fast vi ses snart igen!
 

Vi har haft en härlig helg full av skratt!

1 kommentar:

  1. Låter som en supermysig helg:) När man ser olyckor blir man verkligen påmind om att huvudsaken är att man kommer fram oskadd och inte hur lång tid resan tar...

    SvaraRadera