2015-09-11

Höstresa till Sälen

Efter jobbet idag packade vi in oss i bilen och åkte mot Sälen. De första 2,5 timmarna gick bra, barnen åt godis och roade sig med mobiler och surfplatta. Sedan blev de trötta och sura och bråkade om allt. För att sysselsätta dem med annat än bråk sjöng jag ett antal sånger med dem. Det fungerade ibland. Tur att vi kom fram till slut!

Lite kort från resan:

Vansbro, 14,1 grader. Där har jag tänkt simma nästa sommar.



Vackert, strax innan Lima. 


Sedan passerade vi Berga by. Där kommer jag inte åka skidor i vinter, men förhoppningsvis ska jag klara att åka Tjejvasan, de tre sista milen av Vasaloppet. 


Snart framme!


Kvällsmat och Fångarna på fortet. 


Nu är barnen lagda, Håkan har somnat i soffan och jag tittar på The Bourne Identity. Snart sovdags för mig också!

Saknar syster yster och svåger som inte är med oss i år. Mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar