2014-10-05

Klädbytardag, städdag och kanelbullens dag

Igår var det klädbytardag på en återvinningsmässa, så jag passade på att lämna ner ett par kassar med kläder. Det var väldigt smidigt, jag behövde bara märka dem med pris, mitt nummer, sortera dem i storleksordning och lämna in dem.


Sedan åkte jag till kyrkan och hade ledarsamling för Söndax och städade våra skåp. Det var längesedan det gjordes...


Det blev ordning och reda när det blev klart!


Vi lunchade tillsammans på Subway. Sedan åkte syrran och jag ner till mässan och gick runt en sväng. Sen åkte jag hem. Eftersom vår frys har gått sönder var det ingen ide att baka egna kanelbullar utan jag köpte ICAs. Till dem gjorde jag en cream cheese frosting som blev väldigt god!


Oskar slickade i sig frostingen!


Sen hann Håkan och jag med att ta en cache innan det var dags att hämta pengar och överblivna kläder. 185 kr fick jag ihop! Resten av kläderna skänkte jag till kyrkans klädinsamling. 
Sedan hade vi en slö kväll hemma med tacos och Fångarna på fortet. 

Jag loppisfyndade också, men det har jag skrivit om i Julbloggen!

1 kommentar: