2014-10-25

Höstlovet har börjat

Elvira har ledigt från skolan en vecka. Oskar ska vara på fritids en dag. Jag ska jobba två dagar. Hålan ska jobba fyra dagar.

Elvira inledde sin ledighet med att duka fram fika till oss!


Hon letade till och med rätt på servetter!


Sen fick barnen och Håkan ha fredagsmys på egen hand. Jag var ute med mina kollegor och åt god mat, några bowlade. En trevlig kväll!

Idag började Oskar på fotboll, eller bollkul tror jag de kallar det. Så nu har han definitivt för många aktiviteter. Simskolan och minibollklubben är bara nu i höst, så det blir lugnare till våren. Det går ju att avstå från en eller annan aktivitet ibland också. 

Vi har inte gjort så mycket idag, men Håkan och jag var och fixade till en av våra cacher, som var trasig. En sån där sak som vi skjutit upp i flera månader, men som visade sig ta ca 5 minuter när vi väl gjorde det...


Kaplastavar har det byggts med, både idag och igår. Mest entusiastisk var nog Håkan!


Oskar fick en popcornmaskin när han sålde jultidningar, den testade vi idag!


Jättespännande, men popcornen blev fruktansvärt smaklösa. 


Ikväll blev det thaimat, så mycket bättre, glögg och familjemys. Nu sover de övriga sedan länge och det är väl dags för mig också att sova nu. 
Glöm inte bort att ställa tillbaka klockan inatt!

1 kommentar:

  1. Jag har också en popcornmaskin med smaklösa popcorn...Tänkte göra julgodis med popcorn i så att jag i alla fall kan använda den på något sätt...

    SvaraRadera